Menu
Městský úřad Velké Pavlovice Náměstí 9. května 700/40, 691 06  Velké Pavlovice tel: +420 519 428 101, e-mail: podatelna@velke-pavlovice.cz
Rozhledna - obrázek v záhlaví
Meruňky - obrázek v záhlaví
Víno - obrázek v záhlaví
Kostel - obrázek v záhlaví
Hody - obrázek v záhlaví
Sad - obrázek v záhlaví

Maturanti poznávali současnou i historickou Prahu

Propadlé tváře,
šouravý krok.
Znavený pohled,
jako by bloudili rok.

Nejsou to tuláci,
za nimiž dlouhá je cesta.
To se jen studenti
vracejí z města.

Dne 25. září 2015 sedím ve vlaku, za okny se smráká. Právě se vracím domů. Rozhlédnu se kolem po svých spolužácích, s nimiž jsem strávila třídenní výlet v Praze. Většina z nich klimbá se sluchátky v uších, ale někteří si ještě s úsměvem na rtech připomínají, co vše se přihodilo. Zaposlouchám se do smíchu tlumeného drkotáním vlaku a znovu si promítnu poslední tři dny.

Ráno jsme se my, studenti oktávy a 4. A, v doprovodu Mgr. Kiliánové a Mgr. Míchalové, sešli na nádraží ve Velkých Pavlovicích.

Jižní Moravu jsme opustili ve středu dopoledne a jen o pár hodin později jsme mohli spatřit první věže města Prahy. Hlavní nádraží, Národní třída, Karlova ulice. Pádili jsme napříč Prahou, směr ubytování. V hostelu jsme se po zdolání asi deseti pater zbavili kufrů. Okružní jízdou jsme přijeli k Černínskému paláci. Prohlídku vedl sám pracovník Ministerstva zahraničí.

Následoval Pražský hrad s Katedrálou sv. Víta. A poté procházka městem, přes Karlův most až zpět k našim zavazadlům. Na pokojích jsme se připravili do divadla Ypsilon, kde jsme viděli hru Prodaná nevěsta. Po představení jsme se dokonce osobně setkali s Markem Ebenem a Jiřím Lábusem.

Cestou zpět jsme si ještě stihli projít centrum Prahy. Večerní osvětlení a obloha plná hvězd mu dodávaly magickou atmosféru. Až když vítr začal profukovat skrz svetry a víčka se nám začala klížit, vrátili jsme se na pokoje.

Druhý den nás čekala prohlídka Židovského města. Podívali jsme se do několika synagog a dokonce na Židovský hřbitov. Ten byl naprosto úžasný. Přímo jsme mohli cítit, jak se nás historie dotýká, dýchá skrze nás.

Odpoledne jsme navštívili Národní divadlo. A všechny nás moc mrzelo, že zde neuvidíme večerní představení. Později byla možnost podívat se i na Staroměstskou věž. A večer nás opět čekalo divadlo. Tentokrát moderní zpracování Bratří Karamazů v Činoherním klubu.

Poslední dopoledne jsme strávili na Václavském náměstí a odpoledne patřilo návštěvě České televize. Potom už nám nezbývalo než se s Prahou rozloučit, nasednout na vlak a vrátit se zpět. Tím skončil náš poslední výlet, který si budeme určitě všichni pamatovat.

Jolana Hanáková, oktáva

Fotogalerii z výletu gymnazistů do Prahy
otevřete kliknutím na obrázek...