Menu
Městský úřad Velké Pavlovice Náměstí 9. května 700/40, 691 06  Velké Pavlovice tel: +420 519 428 101, e-mail: podatelna@velke-pavlovice.cz
Rozhledna - obrázek v záhlaví
Meruňky - obrázek v záhlaví
Víno - obrázek v záhlaví
Kostel - obrázek v záhlaví
Hody - obrázek v záhlaví
Sad - obrázek v záhlaví

Lokálku vystřídala vlaková souprava

Velkými Pavlovicemi projíždí pravidelně osobní vlak na trati Hodonín - Zaječí. Motorový vlak zvaný familiárně „lokálka“ je s touto tratí spjatý od nepaměti a v krásné přírodě působí snad až pohádkově. Nejednou jsem osobně viděl turisty, s jakým úžasem průjezd lokálky sledují. Vděčným tématem je samozřejmě i pro děti, obzvláště pokud strojvedoucí opětuje jejich mávání.  

13. října jsem při cestě domů z procházky potkal pana Miroslava Maincla, který postával u železniční trati pod Šlechtitelskou stanicí vinařskou. Očekával příjezd nějakého vlaku, který jak řekl „se tu jen tak nevidí“. A tak jsem čekal také. Nejsem žádný velký fanda železnice, ale na zajímavost se rád podívám, ať už je z jakéhokoliv soudku.

Po pár minutách projela čtyř vozová souprava tažená dvěma lokomotivami. Vozy byly navíc dvoupodlažní. V hlavě se mi začaly shromažďovat myšlenky, co všechno se musí udělat, aby takový vlak mohl, po trati přizpůsobené lokálce, projet. Poprosil jsem pana Maincla, zda by byl ochotný mi sehnat kontakt na nějakou osobu, která o tom může vědět něco více. Kontakt sehnal a tak se vámi můžu o pár informací od pana Ing. Michala Štěpána, člena představenstva České dráhy, a.s. podělit: 

Zvláštní vlak, který je zmiňován, byl posilovým spojem na akci “Slovácké vinobraní”. Byl tvořený dieslovou lokomotivou řady 754 a soupravou 4 vozů řady Bdmteeo. (Kapacita jednoho vozu Bdmteeo je přes 100 cestujících.) Přestože je vlaková souprava tvořena z více vagónů než obvykle, není důležité řešit délku nástupišť v jednotlivých stanicích. Vlak začínal v Mutěnicích a jel bez zastavení pro nástup a výstup cestujících až do Brna. Pro úplnost Ing. Michal Štěpán uvedl, že na tuto akci byl dále vypraven i zvláštní vlak z Ostravy. 

Obecně platí, že Národní dopravce České dráhy disponuje potřebným počtem záložních vozidel a není tak problémem zajistit mimořádný vlak. Denně se ve vlacích Českých drah přepraví na půl milionu lidí, takže vypravit zvláštní vlak pro 400 cestujících je “hračka”. Na trať Hodonín – Zaječí mohou naše vozidla vjíždět bez omezení, takže požádáme manažera infrastruktury (SŽDC, s.o.) a když dostaneme přidělenu kapacitu dopravní cesty, můžeme vlak vyslat.

Dalších opatření není třeba. (Úpravy na trati, apod.)

Samozřejmě, pokud by vlak zastavoval v zastávkách, kde je kratší nástupiště než je délka vlaku, zajistí personál Českých drah usměrnění nástupu a výstupu cestujících jen do těch vozů, jež jsou u nástupiště; na to máme nastaveny interní procesy.

Poznámka autora: Druhá lokomotiva byla do soupravy přiřazena pravděpodobně z důvodu poruchy.

Odkaz na video - NEOBVYKLÁ PODÍVANÁ - POSILOVÝ SPOJ NA AKCI
"SLOVÁCKÉ VINOBRANÍ" PROJÍŽDÍ VELKÝMI PAVLOVICEMI
* video spustíte kliknutím ZDE

Text: Petr Hasil, místostarosta města Velké Pavlovice / 22.10.2018